Scandic Sourcings Inköpslösning

Marknadsundersökning

Scandic Sourcing har utvecklat en ny Inköpslösning på en löpande månadsbasis. För en fast månadsavgift får ditt företag ett basutbud av tjänster för att säkra din orderkedja och se till att dina orders till och från Kina hanteras säkert och utan avbrott. 

Detta innebär att vi utvärderar dina leverantörer för att identifiera potentiella risker i din leverantörskedja för att förebygga avbrott i orderkedjan. Scandic Sourcing ser till att kringgå agenter och tredjeparter för att undvika påläggskostnader - vi kommunicerar direkt med leverantörer och fabriksägare på alla nivåer av din leverantörs organisation och bygger långsiktiga och transparenta relationer med dina leverantörer.

Scandic Sourcing håller dig även uppdaterad om rådande prislägen för din branch genom att jämföra kostnader mellan leverantörer. Vi hanterar prisförfrågningar och budgivning och ser till att du alltid får bästa pris. 

Att ha en partner i Kina du kan lita på som långsiktigt jobbar med era leverantörer sparar in kostnader genom ökad transparens och tydligare översikt av kostnadsläget och förbättrar också relationen med dina leverantörer och bidrar till en kontinuitet och stabilitet i din leverantörsskedja. Vår inköpslösning medför också reducerade priser på våra andra tjänster såsom kvalitetskontroller, inspektioner, leverantörssökningar och vårt Code of Conduct program.

supplychainmanagement

Vårt basutbud av tjänster inkluderar:

Regelbunden kommunikation med dina leverantörer i Kina

Prisförfrågningar, budgivning och kontroll av rådande prisläge

Hantering och kontroll av exportdokumentation

Pågående riskutvärdering av din leverantörsskedja

Business Support Office

Det är inte lätt att förstå sig på en ny marknad om du inte befinner dig på plats. Med vår Business Support Office får du en chans att vara närvarande och verka på den kinesiska marknaden innan du väljer strategi, och innan du behöver investera kapital för att starta upp ditt företag. På Scandic Sourcings Business Support Office kan du hyra en fullt utrustad arbetsstation, med tillhörande administrativa och tekniska tjänster. Vi kan hjälpa dig rekrytera och administrera personalresurser, betala utgifter, organisera arbetstillstånd och till och med fakturera kunder, medan vår sourcingavdelning kan hjälpa till med teknisk support och kvalitetskontroll. När du är redo att ta nästa steg kan vi hjälpa dig starta upp ett företag och föra över dina anställda dit.

Läs mer om Scandic Sourcings Business Support Office här.

Language